ArtykulyDoSprzatania.pl

Polityka zwrotów i reklamacji

Reklamacje

Prawo do zgłoszenia reklamacji

Do skorzystania z prawa do reklamacji wymagane jest posiadanie oryginalnego dowód zakupu towaru.

Czas zgłoszenia reklamacji

Czas na zgłoszenie reklamacji z tytułu gwarancji to zazwyczaj 2 lata, chyba że w opisie produktu określono inaczej.

Sposób zgłoszenia reklamacji i wysyłki towaru

Reklamację możesz złożyć, wysyłając stosowne oświadczenie wraz z zawartym opisem powodu reklamacji na poniższy adres:

Wysyłając oświadczenie drogą pocztową na adres:
Dział Reklamacji, ArtykulyDoSprzatania.pl
ul. Zielona 14/3,
98-300 Wieluń
 

lub
e-mailowo na adres: sklep@artykulydosprzatania.pl

Reklamowany towar prosimy odesłać Kurierem na adres:
Dział Reklamacji, ArtykulyDoSprzatania.pl
ul. Zielona 14/3,
98-300 Wieluń

Decyzja i koszty wysyłki

Koszty wysyłki reklamowanego towaru ponosi Kupujący.

Maksymalnie w ciągu 14 dni roboczych nastąpi rozpatrzenie reklamacji, o czym poinformujemy Cię drogą wpłynięcia wniosku reklamacyjnego.
W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji w zależności od dostępności nastąpi naprawa reklamowanego przedmiotu, jego wymiana na nowy lub, po wcześniejszym uzgodnieniu z Reklamującym – podobny przedmiot.
Jeśli naprawa oraz wymiana nie będzie możliwa nastąpi zwrot kosztów zakupu reklamowanego towaru w sposób, w jaki Reklamujący dokonał płatności za zakupiony towar. W takim przypadku zwrot kosztów zakupu nastąpi w ciągu 14 dni od dnia wydania decyzji o pozytywnym rozpatrzeniu reklamacji.

W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji koszty odesłania wymienianego lub nowego towaru pokrywa Sprzedający. Zwracane są również koszty wysyłki reklamowanego towaru poniesione przez Kupującego.

Zwroty

Prawo do zwrotu towaru

Jeśli dokonałeś zakupu w naszym sklepie internetowym, zgodnie z obowiązującymi przepisami masz prawo do zwrotu pełnowartościowego towaru bez podawania przyczyny, w ciągu 14 dni od daty jego otrzymania, a my zwrócimy Ci pieniądze.
Aby skorzystać z prawa zwrotu, należy posiadać oryginalny dowód zakupu towaru oraz wysłać do nas stosowne oświadczenie.

Oświadczenie woli zwrotu

Oświadczenie należy wysłać do nas drogą pocztową na adres:
Dział Reklamacji, ArtykulyDoSprzatania.pl
ul. Zielona 14/3, 98-300 Wieluń.
(Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy zawarty jest w załączniku nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta.)
 
lub za pomocą wiadomości e-mail na adres: sklep@artykulydosprzatania.pl
 

Wysyłka zwracanego towaru

Zwracany towar należy odesłać Kurierem lub przekazać na adres:
ArtykulyDoSprzatania.pl
ul. Zielona 14/3,
98-300 Wieluń

maksymalnie w ciągu 14 dni od dnia poinformowania nas o odstąpieniu od umowy. Termin jest zachowany, jeśli odeślesz towar przed upływem 14 dni. W związku z odstąpieniem od umowy, koszty odesłania towaru ponosi Kupujący.

Zwrot środków

W przypadku odstąpienia od umowy, zwrócimy Ci wszystkie otrzymane od Ciebie płatności (w tym koszty dostawy) maksymalnie w ciągu 14 dni od daty poinformowania nas o Twojej decyzji dotyczącej odstąpienia od umowy. Zwrot środków otrzymasz takim samym sposobem płatności, jakim dokonałeś opłaty za złożone zamówienie, chyba, że jednoznacznie wyrazisz zgodę na alternatywną formę dokonania zwrotu.
Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania zwrotu płatności do czasu otrzymania zwracanego towaru lub do czasu dostarczenia dowodu odesłania – w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Wyjątki od prawa do zwrotu towaru

Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje konsumentowi w przypadkach wymienionych w art. 38 pkt 1 – 13 ustawy o prawach konsumenta, tj.:

  • o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
  • w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Sprzedawca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
  • w której przedmiotem świadczenia jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • w której przedmiotem świadczenia są Produkty, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
  • w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy Sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
  • w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza Produkty inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Produktów;
  • w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
  • o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;
  • zawartej w drodze aukcji publicznej;
  • o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;
  • o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.